• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73328
+
-

بهره‌برداری از 88 طرح کشاورزی  در مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۲۷۱ نفر به‌طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود

کشاورزی
بهره‌برداری از 88 طرح کشاورزی  در مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۸۸ طرح اقتصادی و عمرانی جهاد کشاورزی این استان همزمان با هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری است.

«مجید آنجفی» درگفت و گو با ایرنا افزود: ۴۱ فقره از این طرح‌ها در زمینه اقتصادی و با اعتباری بیش از ۹۵۴ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال در حوزه‌های مختلف دامداری و کشاورزی از جمله گوساله‌پروری، بسته‌بندی سرگل و گل زعفران، پرورش پولت تخمگذار در قفس، کارخانه آرد والسی، کارخانه سیب‌زمینی آماده منجمد، پرورش گوساله داشتی، گوساله پرواری، بوجاری حبوبات و غلات و ایجاد گلخانه در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ۷۳۹ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال از منابع مالی سرمایه‌گذاری شده در طرح‌های هفته دولت آورده متقاضی و ۲۱۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی تأمین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۲۷۱ نفر به طورمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

آنجفی گفت: ۴۷ فقره از این طرح‌ها در زمینه عمرانی است که با آغاز به کار آنها ۲۱۹ فرصت شغلی مستقیم و ۳۹۹ اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این طرح‌ها با اعتباری بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد که ۷۴ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال از این منابع ملی، ۱۰ میلیارد و ۲۶۲ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ۲۷ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال از محل سایر منابع وآورده متقاضی تأمین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله لوله‌گذاری، آبیاری تحت فشار، احداث کانال آبیاری عمومی، احیا، لایروبی و مرمت قنوات، آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله در شهرستان‌های ساوه، تفرش، دلیجان، خنداب، اراک، خمین، زرندیه و محلات به بهره‌برداری می‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید